wymiana paska rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kania
    Classic
    • 2007
    • 10

    wymiana paska rozrządu

    hmm tylko ze ja nie mam blisko do krakowa. juz blizej do Katowic. ale dzieki za wszelkie uwagi. poszukam poszperam moze cos znajde. z gory dzieki
  • daryl0
    Classic
    • 2006
    • 6

    #2
    wymiana paska rozrządu

    Witam!

    Jestem od niedawna użytkownikiem octavki 1.9 TDI 90KM 2002.Zbliża się magiczne 90 tys. km i wymiana paseczka i rolek.Byłem w ASO zaśpiewali 1150Pln .Może ktoś doradzi gdzie można dokonać wymiany w rozsądnej cenie (no i części przyzwoitej jakości).Mieszkam w okolicach Katowic (Świętochłowice).
    Pozdrawiam klubowiczów
    daryl0

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Poszukaj watek kolegi Bendi od pisal o silniku PD a nie VP, ale ceny orientacyjne oraz co i gdzie mozna kupic tam bylo. Co do wymiany, zagadaj do kolegi Krzych z forum :wink:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • djczas
        RS
        • 2005
        • 9612

        #4
        daryl0, wpadnij na spota śląskiego to któryś kolega da ci namiar

        Komentarz

        • Marian
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2006
          • 225

          #5
          Zamieszczone przez daryl0
          w ASO zaśpiewali 1150Pln
          ja pytałem w aso i u pana Henia
          no i wyszło na to samo
          Henio - 300 robota - 1000 części - cłay dzień (bardzo mi to nie pasi bo z prowincji głębokiej jestem) części nieoryginalne
          Aso - 900 (700 jak uznają, że pompa wodna jest cool) części oryginalne - 450 robota - 4 godziny, robią na 3 zmiany (bardzo mi to pasuje)
          mam fakturę, wpis do książki. jakby co to aso jaednak bardziej namacalne niż pan henio...

          a swoją droga, to jak sie zapatrujecie na wymianę/nie wymienianie pompy wody przy wymianie paska. Auto ma 5 lat i tylko 85kkm więc na pasek czas, ale pompa się zuzywa od przebiegu a nie od starości. Może to i nie głupie a ja 2-3 paczki w kieszeni będę miał.
          Silnik AUM 1,8T
          20v

          Komentarz

          • Kwarcu1
            Classic
            • 2005
            • 14

            #6
            a swoją droga, to jak sie zapatrujecie na wymianę/nie wymienianie pompy wody przy wymianie paska
            A co jak pompa padnie po 10kkm ...
            Zamieszczone przez Marian
            450 robota - 4 godziny
            części ??? co prawda w moim służbowym CC VAN "doszła" do 150kkm ale jak by padła na trasie.... :roll:
            1,9 TDI AGR na zawsze seria

            Komentarz

            • Marian
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2006
              • 225

              #7
              Zamieszczone przez Kwarcu1
              po 10kkm
              Instrukacj przewiduje wymiane paska co 180kkm więc teoretycznie powinna tyle wytrzymac pompa. Wprawdzie nikt o zdrowych zmysłach nie zaufa kawałkowi gumy na tak długo, ale łozysko (bo o to chodzi w pompie) może śmiało zdzierżyć. Nie jestem jakims fanem oszczędności za wszelką cenę, ale wywalanie kasy w błoto tez nie jest słuszne.
              Dlatego pytam...
              20v

              Komentarz

              • DGW
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 2330

                #8
                Do AGR-a rozrząd bez pompy ok.550pln
                pompa wody regenerowana w ASO z dwu letnią gwarancją - 150 przy oddaniu starej
                Wymieniałem sam więc za robotę nie wiem ile

                Poza tym chciałem się zapytać czy wiecie co to są części oryginalne bo te same co w ASO można kupić dużo taniej gdzie indziej i to już nie są oryginały?????
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz

                • axpol
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 116

                  #9
                  U nas Wimarze na Al Jerozolimskich 1600 +pompa

                  Komentarz

                  • Masmo
                    L&K
                    • 2005
                    • 1145

                    #10
                    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                    ...Do AGR-a rozrząd bez pompy ok.550pln ...
                    Do AHF-a (ale AGR chyba to samo) 403 + 128 pompa + przesyłka 7 zł. Częsci dobrej firmy Ruvile. Dostawca ten co hamulce www.zmax.pl
                    Wymiana 100 pln dla klubowiczów www.tune-up.pl
                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #11
                      Masmo, aż sam muszę sprawdzić te info bo nie wierze :shock:
                      PS:
                      Części Ruvile, INA i SKF idą na pierwszy montaż- to dla tych co nie wiedzieli :P

                      [ Dodano: Wto 08 Sie, 06 10:58 ]
                      Masmo, Normalnie masz racje. Szacuneczek k
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • Masmo
                        L&K
                        • 2005
                        • 1145

                        #12
                        Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                        Masmo, aż sam muszę sprawdzić te info bo nie wierze :shock: :P
                        Sprawdź! Kupiłem za tyle. Gość ma taniej od wszystkich innych jakieś 20 %, ale czasem z nadmiaru zamówień trochę jest zamieszny i musicie go trochę pomęczyć... Moze go pomęczymy o jeszcze jakąś zniżkę dla OCP???
                        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          Zamieszczone przez Masmo
                          Moze go pomęczymy o jeszcze jakąś zniżkę dla OCP???
                          Wątpie żeby gość poszedł na coś takiego ponieważ i tak ceny ma chyba najniższe w kraju, ale zawsze można spróbować
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • Arti23
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 892
                            • Superb II combi (3T5)
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #14
                            nie wiem jak to jest ale AGR'y mają 2 różne paski rozrządu jeden kosztuje 70 zł a drugi 200 zł (ja oczywiście jak zwykle mam ten droższy). prawda to czy w sklepie zrobili ze mnie balona ? za 5kkm wymieniam pasek i nie chcę w razie czego popełnić błędu
                            Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              #15
                              Zamieszczone przez Arti23
                              nie wiem jak to jest ale AGR'y mają 2 różne paski rozrządu jeden kosztuje 70 zł a drugi 200 zł (ja oczywiście jak zwykle mam ten droższy). prawda to czy w sklepie zrobili ze mnie balona ? za 5kkm wymieniam pasek i nie chcę w razie czego popełnić błędu
                              Według ETOS-a to:
                              038 109 119 D idzie do numeru silnika:
                              >045 000 AQM
                              >565 000 AGR
                              >500 000 ALH
                              >595 000 AHF
                              >150 000 ASV

                              038 109 119 M idzie od numeru silnika:
                              045 001> AQM
                              565 001> AGR
                              500 001> ALH
                              595 001> AHF
                              150 001> ASV

                              Oba te paski mają 141 zębów takiego samego kształtu i tak naprawde nie wiem czym się różnią- może wytrzymałością, grubością, szerokością :roll:
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz

                              • huwe
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 976

                                #16
                                a zapytaj w ASO za oryginałem. Jak ja kupowałem, to u kumpla po dobrym rabacie za Gates'a chciał 170 zeta, a , że miałem po drodze aso, to wstapiłem zapytać (chciałem przynajmniej znać różnicę - ile zaoszczędzę) I z ASO wyszedłem z paskiem ORI za 145 zeta. Ten tańszy kosztował coś koło 90 zeta. A różnica jest tak jak wskazał dobrygrzeswawa, na numerach nadwozia.
                                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                Komentarz

                                • Arti23
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 892
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                  Oba te paski mają 141 zębów takiego samego kształtu i tak naprawde nie wiem czym się różnią- może wytrzymałością, grubością, szerokością
                                  na pewno ceną
                                  Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                  Komentarz

                                  • Fery
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 236

                                    #18
                                    Mam pytanie do użytkowników silnika AGR niemłodszych niż 99r. Przy jakim przebiegu należy wymienić pierwszy raz rozrząd? bo w jednym ASO powiedzieli mi że roczniki do IX.99r miały przy 60tyś km, w innej że można wymienić dopiero przy 90tyś km, w trzecim powiedzieli że może być przy 60,70 lub 90 i najlepiej abym podał numer nadwozia ale jak później się okazało nie mogą tego sprawdzić gdyż mój samochód jest sprowadzany z hiszpani a oni maja tylko dane do kupionych w polsce. W mojej książce serwisowej z 1999r ale polskiej jest zaś napisane że 60t km. Czy któś z was ma octavię przed liftem z tdi i przy jakim pierwszy rozrząd wymieniał?
                                    Ponadto dowiedziałem się że wizualne sprawdzenie paska nic nie da bo stary niczym nie różni się od nowego poza kurzem gdyż zerwać może sie jedynie z powodu rolki która może nagle stanąć zatarta.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez daryl0
                                      wymiany w rozsądnej cenie
                                      - ja za oryginał z pompa wody dałem 500 zł
                                      jak chcesz mam namiar na faceta a wymiana to 350 zł, wiem ze wymieniaja taniej ,ale ja dalem do sprawdzonej firmy.

                                      [ Dodano: Czw 10 Sie, 06 14:01 ]
                                      Zamieszczone przez Fery
                                      do IX.99r miały przy 60tyś k
                                      i mówia prawde.
                                      niestety moje zdanie jest inne jesli idzie o pasek, jak zdejmiesz zobacz jak wygladaja zęby, i koło zebów zegnij, mój był wizualnie tak jak mówisz, ale w dwóch miejscach był pękniety juz , a to że rolki juz było słychac to inna kwestia.
                                      pozdrawiam.

                                      Komentarz

                                      • Paweł T
                                        Elegance
                                        • 2006
                                        • 784

                                        #20
                                        Ferry, to ty masz rocznik 99 i jeszcze nie wymieniałeś rozrządu?
                                        TDI ASV 140KM 300Nm

                                        Komentarz

                                        • nico21
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 2640
                                          • Volkswagen

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Paweł T
                                          Ferry, to ty masz rocznik 99 i jeszcze nie wymieniałeś rozrządu?
                                          tez mam rocznik `99 i jesczenie wymianiałem, czekam az licznik pojawi sie w okolicy 90kkm
                                          DACAR.team

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez nico21
                                            czekam az licznik pojawi sie w okolicy 90kkm
                                            zycze ci tego ...

                                            Komentarz

                                            • RomanS
                                              Elegance
                                              • 2004
                                              • 804

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Sigma_74
                                              nico21 napisał/a:
                                              czekam az licznik pojawi sie w okolicy 90kkm
                                              zycze ci tego ...
                                              Sigma_74, nie ma w tym nic dziwnego, przecieżnico21, ma 2,0 8V benzynę wolnossącą, czyli silnik nie do zajechania. Pasek i rolkę wymienia się wg stopnia zużycia (przynajmniej wg VW - info sprzed lat, może Skoda wprowadziła jakąś normę km lub lat, tego nie wiem). Eksploatuję taki silnik od 12 lat (nie AQY oczywiście :wink: ) i raz wymieniłem pasek i rolkę, ale tylko z tzw. przyzwoitości. Zero oznak zużycia czegokolwiek. Teraz tylko oglądam pasek od czasu do czasu.

                                              Tyle, że u mnie pasek napędza tylko wałek rozrządu.
                                              Jeśli w AQY również pompę wody (nie jestem pewien a nie mam ETKI pod ręką) to wtedy oczywiście trochę bardziej jest obciążony. Ale i tak lajtowo w porównaniu do TDI :wink:
                                              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                rozumie ,wiec móie grzeczne wybacz ze niedoinformaowanie, i Ty masz racje
                                                pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • RomanS
                                                  Elegance
                                                  • 2004
                                                  • 804

                                                  #25
                                                  Sigma_74,

                                                  Kto ma rację to nieważne, bo są przypadki, że i dużo wcześniej pasek może pęknąć, chociaż w wypadku akurat tych silników nie słyszy się o tym jako zjawisku charakterystycznym :wink:

                                                  Tak w ogóle to ta moja wymiana "z przyzwoitości" to też była ok. 100 kkm. Ale ogólnie przy takim silniku spookój wieeelki :wink:
                                                  Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...