Jestem od niedawna użytkownikiem octavki 1.9 TDI 90KM 2002.Zbliża się magiczne 90 tys. km i wymiana paseczka i rolek.Byłem w ASO zaśpiewali 1150Pln .Może ktoś doradzi gdzie można dokonać wymiany w rozsądnej cenie (no i części przyzwoitej jakości).Mieszkam w okolicach Katowic (Świętochłowice).
Pozdrawiam klubowiczów
Poszukaj watek kolegi Bendi od pisal o silniku PD a nie VP, ale ceny orientacyjne oraz co i gdzie mozna kupic tam bylo. Co do wymiany, zagadaj do kolegi Krzych z forum :wink:
ja pytałem w aso i u pana Henia
no i wyszło na to samo
Henio - 300 robota - 1000 części - cłay dzień (bardzo mi to nie pasi bo z prowincji głębokiej jestem) części nieoryginalne
Aso - 900 (700 jak uznają, że pompa wodna jest cool) części oryginalne - 450 robota - 4 godziny, robią na 3 zmiany (bardzo mi to pasuje)
mam fakturę, wpis do książki. jakby co to aso jaednak bardziej namacalne niż pan henio...
a swoją droga, to jak sie zapatrujecie na wymianę/nie wymienianie pompy wody przy wymianie paska. Auto ma 5 lat i tylko 85kkm więc na pasek czas, ale pompa się zuzywa od przebiegu a nie od starości. Może to i nie głupie a ja 2-3 paczki w kieszeni będę miał.
Silnik AUM 1,8T
Instrukacj przewiduje wymiane paska co 180kkm więc teoretycznie powinna tyle wytrzymac pompa. Wprawdzie nikt o zdrowych zmysłach nie zaufa kawałkowi gumy na tak długo, ale łozysko (bo o to chodzi w pompie) może śmiało zdzierżyć. Nie jestem jakims fanem oszczędności za wszelką cenę, ale wywalanie kasy w błoto tez nie jest słuszne.
Dlatego pytam...
Do AGR-a rozrząd bez pompy ok.550pln
pompa wody regenerowana w ASO z dwu letnią gwarancją - 150 przy oddaniu starej
Wymieniałem sam więc za robotę nie wiem ile
Poza tym chciałem się zapytać czy wiecie co to są części oryginalne bo te same co w ASO można kupić dużo taniej gdzie indziej i to już nie są oryginały?????
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Do AHF-a (ale AGR chyba to samo) 403 + 128 pompa + przesyłka 7 zł. Częsci dobrej firmy Ruvile. Dostawca ten co hamulce www.zmax.pl
Wymiana 100 pln dla klubowiczów www.tune-up.pl
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Masmo, aż sam muszę sprawdzić te info bo nie wierze :shock: :P
Sprawdź! Kupiłem za tyle. Gość ma taniej od wszystkich innych jakieś 20 %, ale czasem z nadmiaru zamówień trochę jest zamieszny i musicie go trochę pomęczyć... Moze go pomęczymy o jeszcze jakąś zniżkę dla OCP???
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
nie wiem jak to jest ale AGR'y mają 2 różne paski rozrządu jeden kosztuje 70 zł a drugi 200 zł (ja oczywiście jak zwykle mam ten droższy). prawda to czy w sklepie zrobili ze mnie balona ? za 5kkm wymieniam pasek i nie chcę w razie czego popełnić błędu
nie wiem jak to jest ale AGR'y mają 2 różne paski rozrządu jeden kosztuje 70 zł a drugi 200 zł (ja oczywiście jak zwykle mam ten droższy). prawda to czy w sklepie zrobili ze mnie balona ? za 5kkm wymieniam pasek i nie chcę w razie czego popełnić błędu
Według ETOS-a to: 038 109 119 D idzie do numeru silnika:
>045 000 AQM
>565 000 AGR
>500 000 ALH
>595 000 AHF
>150 000 ASV
038 109 119 M idzie od numeru silnika:
045 001> AQM
565 001> AGR
500 001> ALH
595 001> AHF
150 001> ASV
Oba te paski mają 141 zębów takiego samego kształtu i tak naprawde nie wiem czym się różnią- może wytrzymałością, grubością, szerokością :roll:
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
a zapytaj w ASO za oryginałem. Jak ja kupowałem, to u kumpla po dobrym rabacie za Gates'a chciał 170 zeta, a , że miałem po drodze aso, to wstapiłem zapytać (chciałem przynajmniej znać różnicę - ile zaoszczędzę) I z ASO wyszedłem z paskiem ORI za 145 zeta. Ten tańszy kosztował coś koło 90 zeta. A różnica jest tak jak wskazał dobrygrzeswawa, na numerach nadwozia.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Mam pytanie do użytkowników silnika AGR niemłodszych niż 99r. Przy jakim przebiegu należy wymienić pierwszy raz rozrząd? bo w jednym ASO powiedzieli mi że roczniki do IX.99r miały przy 60tyś km, w innej że można wymienić dopiero przy 90tyś km, w trzecim powiedzieli że może być przy 60,70 lub 90 i najlepiej abym podał numer nadwozia ale jak później się okazało nie mogą tego sprawdzić gdyż mój samochód jest sprowadzany z hiszpani a oni maja tylko dane do kupionych w polsce. W mojej książce serwisowej z 1999r ale polskiej jest zaś napisane że 60t km. Czy któś z was ma octavię przed liftem z tdi i przy jakim pierwszy rozrząd wymieniał?
Ponadto dowiedziałem się że wizualne sprawdzenie paska nic nie da bo stary niczym nie różni się od nowego poza kurzem gdyż zerwać może sie jedynie z powodu rolki która może nagle stanąć zatarta.
- ja za oryginał z pompa wody dałem 500 zł
jak chcesz mam namiar na faceta a wymiana to 350 zł, wiem ze wymieniaja taniej ,ale ja dalem do sprawdzonej firmy.
[ Dodano: Czw 10 Sie, 06 14:01 ]
Zamieszczone przez Fery
do IX.99r miały przy 60tyś k
i mówia prawde.
niestety moje zdanie jest inne jesli idzie o pasek, jak zdejmiesz zobacz jak wygladaja zęby, i koło zebów zegnij, mój był wizualnie tak jak mówisz, ale w dwóch miejscach był pękniety juz , a to że rolki juz było słychac to inna kwestia.
pozdrawiam.
nico21 napisał/a:
czekam az licznik pojawi sie w okolicy 90kkm
zycze ci tego ...
Sigma_74, nie ma w tym nic dziwnego, przecieżnico21, ma 2,0 8V benzynę wolnossącą, czyli silnik nie do zajechania. Pasek i rolkę wymienia się wg stopnia zużycia (przynajmniej wg VW - info sprzed lat, może Skoda wprowadziła jakąś normę km lub lat, tego nie wiem). Eksploatuję taki silnik od 12 lat (nie AQY oczywiście :wink: ) i raz wymieniłem pasek i rolkę, ale tylko z tzw. przyzwoitości. Zero oznak zużycia czegokolwiek. Teraz tylko oglądam pasek od czasu do czasu.
Tyle, że u mnie pasek napędza tylko wałek rozrządu.
Jeśli w AQY również pompę wody (nie jestem pewien a nie mam ETKI pod ręką) to wtedy oczywiście trochę bardziej jest obciążony. Ale i tak lajtowo w porównaniu do TDI :wink:
Kto ma rację to nieważne, bo są przypadki, że i dużo wcześniej pasek może pęknąć, chociaż w wypadku akurat tych silników nie słyszy się o tym jako zjawisku charakterystycznym :wink:
Tak w ogóle to ta moja wymiana "z przyzwoitości" to też była ok. 100 kkm. Ale ogólnie przy takim silniku spookój wieeelki :wink:
Komentarz